Ja sam Kira i bavim se uspešno godinama energetskim lečenjima. Možete me kontaktirati na e-mail: kirazdravlje@gmail.com.

Sadržaj ovog bloga je zaštićen Zakonom o autorskim i srodnim pravima. Zabranjeno je kopiranje sadržaja sa ovog bloga na druge on line lokacije, kao i bilo koja dalja distribucija i prerada tekstova. Autor jedino dozvoljava postavljanje linka. Kršenjem gore pomenutih pravila stiče se uslov za pokretanje krivičnog postupka. COPYRIGHT ©KIRA 2010 - 2022 ALL RIGHTS RESERVED

Thursday, April 2, 2015

Med sa ljubičicama, prolećna divlja salata i predlog laganog obroka


Med sa ljubičicama je recept popularan iz viktorijanskog doba. Generalno služi za prehlađeno grlo, ali možete da ga uzimate i kada ste potpuno zdravi.
Po starom (baš tom viktorijanskom) receptu u teglu se stave ljubičice, nalije se medom, zatim se tegla dobro zatvori i stavi u veću šerpu.
Veća šerpa ide na šporet gde se na tihoj vatri ljubičice kuvaju u medu toliko dugo da ispuste ljubičastu boju i lekovite komponente. Zatim se sve prohladi i med procedi kroz gazu kako bi se odstranili cvetići.
I sada specijalno ljubičast med ide preko putera ili u čaj.


U slučaju da ne želite da se gnjavite sa celim ovim postupkom naspite u suvu i čistu teglu potpuno suve ljubičice, nalijte medom da pokrije sve biljčice, dobro zatvorite i ostavite na tamnijem mestu 3-6 nedelja. Posle toga slobodno se poslužite.


Nisam uspela da izbunarim neku manju teglu, pa sam sve stavila u ovu i to do pola i može.
A ideja da se uopšte igram ovim mi je pala na pamet dok sam skupljala biljčice za divlju salatu i to za nedeljni ručak.


























Ovako izgleda najzdravija i najbesplatnija prolećna salata nabrana u Hajd parku u Beogradu. Jedno vreme društvo mi je pravio i presladak ptičar, ali i uz njegovu "pomoć" uspela sam da sakupim sasvim dovoljno za ručak od dva dana.
Bitno: ne budite alavi. Skupite taman onoliko koliko ćete pojesti. Greota je da ubijete biljku samo da bi je kasnije bacili.
Ako niste sigurni probajte na licu mesta da li vam se ukus sviđa. I navikavajte se na nove (originalno stare) ukuse.
Pre toga, ako niste sigurni raspitajte se i pogledajte dobro slike biljaka da ne bi došlo do trovanja.
Nemojte brati sve redom kao da su poljem prošli skakavci (ponovo ne budite alavi). Uzberite biljčicu, pa produžite par metara dalje da uzberete sledeću. Setite se da želite da ih vidite žive i zdrave i sledeće godine na istom mestu.

Ovo ovde je za konzumaciju sasvim sigurna salata i sastoji se od cvetova i listova ljubičice, vrlo malo maslačka (pustila sam ih da se bolje razviju napolju), divljeg peršuna, mišjakinje (moje omiljene), koprivice i ponekog mrava (koje sam posle pažljivo hvatala i izbacivala napolje, mada jesu hranljivi).

A evo i predloga za lagani kasni prolećni ručak ili bolje raniju večeru. Pored mešane salate sve ostalo spada u večernju hranu, pa bi možda neko korenasto povrće po hronobiotici (pravoj hronobiotici, ne ovoj što se promoviše po Srbiji) više odgovaralo.
Lignje su ovakve zato što ih moje dete tako voli, ja ne. Prave lignje ili još bolje riba bili bi savršen izbor za ručak posle 5 popodne ili večeru. No, s obzirom da smo ovih dana u lunarnom modu ishrane (hronobiotika, prava) ovo je sasvim u redu za konzumaciju i pre tog doba.



Informacije u vezi mojih usluga lečenja i zakazivanja termina možete pogledati na KONTAKT strani


Sadržaj ovog bloga je zaštićen Zakonom o autorskim i srodnim pravima.
Zabranjeno je kopiranje sadržaja sa ovog bloga na druge on line lokacije, kao i bilo koja dalja distribucija i prerada tekstova.
Autor jedino dozvoljava postavljanje linka.
Kršenjem gore pomenutih pravila stiče se uslov za pokretanje krivičnog postupka.
COPYRIGHT ©KIRA 2010 - 2015 ALL RIGHTS RESERVED