Ja sam Kira i bavim se uspešno godinama energetskim lečenjima. Možete me kontaktirati na e-mail: kirazdravlje@gmail.com.

Sadržaj ovog bloga je zaštićen Zakonom o autorskim i srodnim pravima. Zabranjeno je kopiranje sadržaja sa ovog bloga na druge on line lokacije, kao i bilo koja dalja distribucija i prerada tekstova. Autor jedino dozvoljava postavljanje linka. Kršenjem gore pomenutih pravila stiče se uslov za pokretanje krivičnog postupka. COPYRIGHT ©KIRA 2010 - 2022 ALL RIGHTS RESERVED

Friday, January 5, 2018

Mađarska kraljica - recept


Ovo je savršeno doba godine za pravljenje Mađarske kraljice.

Legenda ide ovako nekako:
Mađarska kraljica je bila ozbiljno bolesna i takođe poprilično stara, pa su se okupili najbolji doktori i alhemičari onog doba i smislili recept samo za nju.
Ovaj recept je bio toliko moćan i kraljica se oporavila vrlo brzo, i usput i izuzetno prolepšala.
Priča takođe ide dalje o tome kako se kasnije udala za čoveka duplo mlađeg od sebe.

O tom delu srednjovekovne legende nisam preterano razmišljala, jer mi je bilo potrebno da samo da imam nešto dovoljno jako za borbu protiv zimskih prehlada u kući.


Zato sam uzela oko 40 grama suvih biljaka, što je na kraju ispalo i previše. Recimo da oko 20 grama može da bude sasvim dovoljno i te biljke su bile: čubar (ako nema može i rtanjski čaj), majoram, ruzmarin, nana, origano i majčina dušica.

Uz ovo ide i oko 20 grama štapića cimeta (ne u prahu, samo štapića), nekoliko lorberovih suvih listova, kašika karanfilića (ne u prahu, samo celih), kašičica kardamoma i dve kašike kurkume u prahu, kao i par zrna tamjana.

Preko toga sam sipala jedan litar vode i jedan litar crnog vina.

I u tom trenutku sam shvatila da je šerpa previše mala, ali nema veze. Uključila sam ringlu i kontrolisala proces sve vreme.



Pokolopila sam šerpu, pustila da proključa i klučalo je još desetak mimnuta. A onda sam spustila temperaturu na najniže i krčkalo se lagano sledećih dva do tri sata.
Što duže - to bolje.

I kako je počelo tako sam i ja počela da kijam bez prestanka. Miris biljaka je toliko jak da sam vrlo brzo shvatila koliko je potentan ovaj lek.

Zatim sam ostavila da se ohladi, procedila sve i sipala u dve tegle, pošto u međuvremenu nisam mogla da lociram pampur vinske flaše.

Koristi se po par gutljaja par puta dnevno u sezoni gripa ili prehlada.

Pošto zahteva sate i sate za spravljanje, iskoristila sam isto vreme da napravim goveđi gulaš i mešanje ta dva mirisa mi je zablentavilo mozak, ali sam napravila i ručak i moćan srednjovekovni lek.
A usput, i gulaš je bio savršen.
 


Međutim, imajte u vidu da isti odnos biljaka i začina može da se stavi u teglu i prelije vodkom. Ostavi se na hladnom i mračnom mestu da odstoji dobro zatvoreno 6 sedmica. A posle tog vremena odlije se i imaćete savršen parfem.

Slična stvar može da se uradi sa belim vinskim sirćetom i tada dobijate antiseptički sprej.
Višenamenski.

Mada, za sada pravljenje parfema meni izgleda kao perfektna ideja, jer ove biljke u kombinaciji mirišu očaravajuće.


Sadržaj ovog bloga je zaštićen Zakonom o autorskim i srodnim pravima.
Zabranjeno je kopiranje sadržaja sa ovog bloga na druge on line lokacije, kao i bilo koja dalja distribucija i prerada tekstova.
Autor jedino dozvoljava postavljanje linka.
Kršenjem gore pomenutih pravila stiče se uslov za pokretanje krivičnog postupka.
COPYRIGHT ©KIRA 2010 - 2022 ALL RIGHTS RESERVED